Facebook Twitter RSS GoldenLine G+

Witaj :)

To już ostatnia część naszego life coachinowego ćwiczenia.

Poprzednim razem miałaś wypisać 3 rzeczy / działania, które chcesz natychmiast wprowadzić do swojego życia. Miały one być, w tym obszarze Twojego koła, w którym wprowadzenie zmian wniesie najwięcej korzyści i rozleje się pozytywnymi skutkami na pozostałe obszary Twojego życia.
Ciekawa jestem jak Ci poszło… może zechcesz podzielić się w komentarzu?

Dziś proponuję Ci plan bardziej długoterminowy, a mianowicie.

Zaplanuj każdy miesiąc do końca roku:
– 1 miesiąc – 1 obszar koła życia.

To znaczy, że w każdym miesiącu będziesz pracowała nad wprowadzeniem TYLKO 3 rzeczy/ nawyków/ zmian/ działań i TYLKO w 1 kawałku koła.

Dzięki temu:

– Twój rozwój osobisty i praca nad sobą ma dużą szansę wejść Ci w nawyk (mówi się, że 21 dni to minimum czasu dla wytworzenia nowego nawyku).

– dużo łatwiej i efektywniej wprowadzać mniejsze zmiany, krok po kroczku niż za jednym razem wziąć na siebie ich 10 (proszę nie kuś się dawać sobie ani jednej rzeczy więcej w danym miesiącu. 3 zmiany miesięcznie to i tak duże tempo, lepiej zrealizować tyle, niż zaplanować więcej i nie zrealizować nic).

– rocznie to 36 zmian w każdym obszarze Twojego życia, to ogromna zmiana. Ciekawe jak wtedy będzie wyglądało Twoje koło życia i opowiadanie o swoim życiu… sprawdzisz?

– wzmocnisz swoje poczucie własnej wartości i pewność siebie, gdy będziesz widziała, że Twoja praca przynosi efekty i na prawdę potrafisz ZMIENIAĆ SWOJE ŻYCIE NA LEPSZE !

Już dziś zaplanuj swój najbliższy rok.

Każdemu miesiącowi przypisz jeden obszar życia
– miej na uwadze efekt dźwigni, zacznij tam, gdzie małe zmiany dadzą duże efekty.

np. styczeń – zdrowie i kondycja fizyczna
luty –  rodzina
marzec –  rozwój osobisty itd…

Gdy przejdziesz do działania, zajmuj się tylko jednym obszarem w danym miesiącu.

Tak jak poprzednio wypisz tylko 3 rzeczy, działania i wprowadzaj je przez ten miesiąc do własnego życia.

 

Będę trzymała za Ciebie kciuki i będzie mi miło dostać od Ciebie informację jak Ci idzie :)

Życzę Ci dużo wytrwałości i cierpliwości, abyś się nigdy przenigdy nie poddała! Droga do lepszego życia nie zawsze jest łatwa, czasem jest kręta i pod górkę, jednak zapewniam Cię – warto nią iść…

Pozdrawiam Cię serdecznie,

Kinga Ślużyńska

 

Copyright 2012 Kinga Ślużyńska
Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.

5 Komentarzy dla "plan-dzialania"

  1. Adrian Gonet pisze:

    Witaj

    Jak bede tylko w 1 miesiącu pracował nad zdrowiem, nad kondycją, to w drugim juz mam nie trenować i robić coś innego? Musze dbać o zdrowie cały rok.

    Powinienem pracować nad wszystkimi obszarami koła życia? Na pewno tak bedzie najlepiej ☺

    • Adrian, chodzi o to, aby nie pracować nad wszystkim na raz.
      Najczęściej nie udaje nam się wprowadzić dobrych zmian do naszego życia, ponieważ bierzemy na siebie zbyt wiele na raz.

      Dlatego polecam, aby w jednym miesiącu wprowadzać zmiany tylko w jednym obszarze.

      Np. chcę popracować nad zdrowiem i kondycją fizyczną, więc umawiam się ze sobą, że w lipcu będę (tu wpisujemy to, co chcemy zmienić, NOWE działania)
      – jeść codziennie śniadania
      – ćwiczyć 3 razy w tygodniu
      – pić 2 litry wody dziennie
      To jest i tak dużo nowości na raz. Można wyznaczyć też tylko jedną lub dwie rzeczy i realizować, to i tak będzie sukces :) Jednak 3 na raz, to max.

      Jeśli nie udało Ci się zrealizować postanowień, warto dać sobie kolejny miesiąc i pracować dalej nad sobą :)

      A jeśli zrealizowałeś swoje postanowienia, w kolejnymi miesiącu oczywiście je kontynuujesz. Przecież chcesz być zdrowy, więc dbasz o to cały rok.Tylko nie jest to już dla Ciebie takie nowe i trudne, jak wtedy, gdy zaczynałeś.
      Dlatego wtedy i dopiero wtedy, możesz wyznaczać sobie kolejne działania/nawyki, które chcesz zmienić, w sobie czy swoim działaniu. Dopiero gdy poprzednie wejdą Ci w krew :)

      Inaczej, jeśli wypiszesz sobie z każdego obszaru po 3 zadania i będziesz miał ich ponad 20 i wszystkie będziesz chciał wprowadzać jednocześnie, w jednym miesiącu…. to… z dużą pewnością nie zrealizujesz żadnego lub zrealizujesz jeden, dwa, ale będziesz miał poczucie porażki z powodu nie zrealizowanych 18.

      Pracować nad sobą warto we wszystkich obszarach, w jakich chcesz i potrzebujesz, tylko stopniowo. Po kolei :)

      Czy teraz jest to dla Ciebie jaśniejsze?

      • Adrian Gonet pisze:

        Hey

        Tak Kinga i dziękuje za długą odpowiedź :-)
        Będę musiał poczekać jak cały miesiąc porobię swoje 2-3 zadania w 1 obszarze :-)

        • Cieszę się :) Powodzenia!

          • Adrian Gonet pisze:

            Dziękuję :-)

            Już skończyłem całe ćwiczenie Coachingowe i teraz wykonuję swoje 3 zadania przez cały miesiąc. Na razie jestem na 2 dniu :-)

            Prawie całe ćwicznie, bo muszę jeszcze rozpisać wszystkie nawyki do zbudowania ze wszystkich obszarach koła życia, ale mogę też pewnie co miesiąc tak robić po tym jak cały miesiąc będę wykonywał swoje zadania.

            Do swoich zadań związanych ze zdrowiem dodałem medytację Zazen :-) , którą kiedyś przez parę miesięcy praktykowałem w Dojo :-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiadom mnie o odpowiedziach, bez zostawienia komentarza

Life Coaching. Psychologia. Psychoterapia. Rozwój. Wszelkie prawa zastrzeżone © 2009-2017 Kinga Ślużyńska