Facebook Twitter RSS GoldenLine G+

Zamień noworoczne postanowienia na noworoczne Pragnienia

Nowy rok, to dla wielu nowy rozdział prawie jak nowe, lepsze życie. Aby takie było stawiamy sobie noworoczne postanowienia, wierząc, że zrealizowanie ich przyniesie nam poczucie szczęścia i spełnienia.

Niestety często postanowienia formułowane są w taki sposób, że już w styczniu wiele osób rezygnuje z ich realizacje. Czy i Tobie się to chociaż raz przydarzyło?

Jedne malują wizję codziennej wielkiej męki i wyrzeczeń, a nagroda widoczna gdzieś na szarym końcu.. np. będę mniej jeść to do czerwca schudnę x kilogramów. Inne np. będę mniej leniwy, zostanę optymistą, są często narzucaniem samemu sobie (lub przez innych) reguł i powinności, których w głębi serca wcale nie chcesz robić i nie jesteś tak do końca przekonany, że jest sens to zmieniać.

 

Co więc zrobić, aby na prawdę zmieniać swoje życie na lepsze i stawiać sobie takie cele i w taki sposób aby wizja realizacji była dość przyjemna i aby chętniej wziąć się za ich realizację ?

Zamień noworoczne postanowienia na noworoczne pragnienia.

Po pierwsze zastanów się:

Czego tak naprawdę dla siebie chcę ?

(nie: co powinnaś, nie co inni mówią Ci, że chcesz, tylko czego TY sama chcesz.
To może potrwać, daj sobie na to czas…) 

Co kryje się pod…. (chcę schudnąć lub  zwalczyć lenistwo)

Przykład I. Chcę schudnąć. Czego tak naprawdę chcesz? np:

    • chcę ładnie wyglądać (dla siebie / dla innych)
    • chcę się lepiej czuć ze sobą
    • chcę być zdrowsza
    • chcę mieć uznanie w oczach innych

 

Przykład II. Zwalczyć lenistwo. Czego tak na prawdę chcesz? np:

 

     chcę robić więcej w krótszym czasie
     chcę się zmusić do zrobienia czegoś, co muszę, choć wcale mi się tego nie chcę

 

Co mogę robić, aby spełniać tą chęć ? Jaką mam potrzebę?

 

Przykład I. Chcę schudnąć – jeśli tak na prawdę chcesz ładnie wyglądać to możesz np:

     np. zadbać o swój wygląd (nowa sukienka, makijaż, fryzura i / lub siłownia, basen, spacer wieczorem z psem)
    • zadbać o zdrowsze jedzenie (np. codziennie dodać do śniadania warzywa, a na podwieczorek owoce)
    • popracować nad swoją samoakceptacją (np. uświadomić sobie swoje atuty) itd.

 

Przykład II. Zwalczyć lenistwo – jeśli tak na prawdę chcesz robić więcej w krótszym czasie, to możesz np:
.
     wysypiać się i regularnie odpoczywać (człowiek zmęczony nie ma ochoty na nic, pisałam o tym tutaj)
     nauczyć się lepiej organizować swój czas: kupić terminarz, wypisać cele i działania oraz ustalić priorytety, zaczynać pracę od najważniejszej rzeczy danego dnia
     wykorzystywać czas na pracę w 100% na efektywną pracę, a przerwy na odpoczynek w 100% na relaks itd.

 

Rozpisz sobie swoje cele i pragnienia
i wybierz te, które na prawdę chcesz zrobić, na których Ci zależy,
bo widzisz w nich dla siebie sens.

.
Wybierz tylko kilka rzeczy do realizacji, nie wszystko na raz. Lepiej małymi kroczkami, krok po kroku. A jeśli masz mętlik i nie wiesz od czego zacząć, zapisz na mój newsletter Zmień Swoje Życie na Lepsze, gdzie pomoże Ci w tym life coachingowe ćwiczenie i / lub skorzystaj z sesji coachingu.

Pamiętaj ! Chodzi o to, aby tak zorganizować i zaplanować swoją pracę nad sobą i osiąganie wymarzonych celów, aby

CIESZYŁA CIĘ SAMA DROGA, a nie tylko punktowy CEL.

 

Cele zewnętrzne, narzucone przez kogoś (również gdy Ty narzucasz je sam sobie, choć wbrew swojej woli) są bardzo często krótkotrwałe i kończą się fiskiem lub zrealizowane wcale nie dają poczucia szczęścia.

A gdy na prawdę chcesz zdrowo jeść i to się stanie Twoim celem – pragnieniem na 2013 rok, to codziennie możesz być z siebie dumny gdy zjesz np. zdrowy obiad albo zdrową przekąskę zamiast chipsów. O ile przyjemniej się o tym myśli? I o ile chętniej przyrządza się ten obiad następnego dnia? Wtedy zrzucenie zbędnych kilogramów będzie świetnym „efektem ubocznym”, a nie celem, który spędza Ci sen z powiek i który wpędza Cię w poczucie winy, gdy stajesz na wadze.

Oczywiście, droga do realizacji celów nie zawsze jest łatwa, nie zawsze się chce zrobić nawet coś bardzo przyjemnego. Wytrwałość i cierpliwość jest absolutnie niezbędna. Zawsze!
Można sobie jednak tą drogę ułatwiać lub utrudniać. To co jednemu ułatwia, drugiemu może utrudniać. Jak jest u Ciebie?

Co Tobie pomoże spełnić w nowym roku to czego na prawdę pragniesz?

Życzę Ci dużo autentycznego poczucia szczęścia i życia w zgodzie ze sobą – na nowy rok i na całe życie.

Stronę odwiedzono poprzez m.in. poniższe frazy kluczowe:

  • lenistwo psycholog
  • Postanowiłam schudnąć

Tags: , , , , , , ,

4 Komentarzy dla "Zamień noworoczne postanowienia na noworoczne Pragnienia"

  1. Świetnie napisane.
    Ja na przykład obiecałam sobie, że będę w tym roku bardziej asertywna. Ale nie dlatego, żeby wykonywać katorżniczą pracę nad sobą, udawać kogoś innego.
    Pomyślałam zupełnie inaczej:

    „Magda, kiedy będziesz asertywna, będziesz mieć więcej czasu dla siebie i będziesz go spędzać tak jak lubisz! Każde asertywne działanie, każdego dnia, będzie budowało Twoją samoocenę, będziesz czuła, że żyjesz w zgodzie ze sobą. Będziesz szanowała swoje decyzje, siebie, czyli będziesz czuła się wspaniale!”

    Taka perspektywa o wiele bardziej do mnie trafia :>

  2. Wojciech Kondrat pisze:

    Ja chciałbym zmienić swoje życie, znaleźć dobrą pracę i dziewczynę. Mam 30 lat, a dorabiam jako dostawca pizzy.

    • Najważniejsze, aby wiedzieć czego się chce, a to już Pan wie. Polecam przejść jeszcze raz przez artykuł i wykonać ćwiczenie, aby określić kroki, które warto wykonać, aby iść w kierunku Pana celów.

      Trudno zaplanować sobie zakochanie się ;) Choć.. pewnie można pomóc losowi np. wychodząc częściej z domu. Natomiast, aby znaleźć pracę, na pewno wiele można zrobić: np. podnosić swoje kwalifikacje, szkolić się, stażować etc. Trzymam kciuki, aby krok po kroku zmieniał Pan swoje życie na lepsze.

      Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiadom mnie o odpowiedziach, bez zostawienia komentarza

Life Coaching. Psychologia. Psychoterapia. Rozwój. Wszelkie prawa zastrzeżone © 2009-2017 Kinga Ślużyńska